Podpora internetových služeb - FAQ

  • Nastavení síťové karty

    Nastavení IP adres síťové karty naleznete ve Vaší smlouvě, standardně je přijímač nastaven tak, že stačí mít v PC nastavenu síťovou kartu v režimu DHCP, tzn. automatické přidělování IP adresy.

  • Kde najdu nastavení síťové karty v systému Windows

    Pro Windows XP naleznete návod Jak nastavit IP zde.

    Pro Windows 7 a Vista naleznete návod zde.

    Pro Windows 8.1 je návod zde.

    Pro Windows 10 je návod Jak nastavit IP zde.

  • Nastavení DNS serveru

    DNS servery naleznete ve Vaši smlouvě. Pokud používáte jiné DNS, bude odezva internetu delší.

  • Jak chránit počítač

    Doporučujeme všem zákazníkům, chránit si svůj počítač před útoky pomocí vhodného firewall, antivir.programu, atd...

  • Nastavení SMTP server

    Pro odchozí odesílání pošty přes Váš poštovní klient ( Thunderbird, Outlook,....) si nastavte odchozí SMTP server: mail.opavskybezdrat.cz, použijte zabezpečené připojení SSL. Nastavení naleznete ve Vaši smlouvě.

  • Nastavení pošty Outlook 2000

    Jak vhodně nastavit naleznete zde

  • Nastavení pošty Outlook Express 6

    Jak vhodně nastavit naleznete zde

  • Nastavení pošty Thunderbird

    Video návod pro nastavení pošty od Seznamu.cz si můžete zobrazit kliknutím zde pro POP3 nebo zde pro IMAP.

  • Jaký je vhodný internetový prohlížeč

    Doporučujeme používat kvalitnější prohlížeč než je Internet Explorer (intergrovaný prohlížeč ve Windows), např. nejznámější: FIREFOX, CHROME, OPERA , jsou to bezpečnější a svižnější prohlížeče.

  • Internet mi jede pomalu. Proč

    Zde se zakazníci dopouštějí 5 nejčastějších omylů:

    K měření rychlosti používají nevhodný měřič rychlosti. Na Internetu se nachází poměrně málo kvalitních měřičů rychlosti. Zkuste proto nejdříve více měřičů, než budete chtít tento problém řešit.

    Měření provádějí přes WiFi router, který má vliv na výslednou přenosovou rychlost. Kvalita WiFi routeru je zde zásadní. Měření tedy provádějte pokud možno vždy na kabelu.

    Měření lze provádět pouze tehdy, nestahujete-li na počítači (ani na pozadí) či nestahuje žádný další počítač v rámci vaší přípojky.

    Výkon a stav počítače má zásadní vliv na rychlost Internetu. Dnešní internetový obsah vyžaduje poměrně výkonné počítače v dobrém stavu. Často se stává, že počítač zákazníka není schopen obsloužit náročnost internetových měřičů rychlosti. Obecně doporučujeme alespoň dvoujádrový procesor s 2GB paměti RAM.

    Komunikace v Internetu probíhá zpravidla mezi dvěma body. Aby bylo možné dosáhnout maximální přenosové rychlosti vaší přípojky, musí celá trasa mezi oběma body mít dostatečnou přenosovou kapacitou (rychlost). Můžete tedy mít sebelepší připojení, přesto této rychlosti nedosáhnete. To je právě způsobeno například pomalým přenosem mezi kontinenty nebo pomalým připojením serveru do Internetu či jeho přetížením. Některé servery si musíte předplatit, aby jste mohli využívat jejich plnou kapacitu.

  • Kolik PC si můžu připojit k Internetu

    V rámci své domácnosti si můžete připojit libovolný počet zařízení.

  • Mám vlastní zařízení. Můžu jej použít

    Ano. Je však důležité, aby zařízení bylo kompatibilní s naší síti. Aby dodávaná služba byla kvalitní a spolehlivá, musí tomu také odpovídat zařízení pro příjem signálu. Proto se raději poraďte s námi dříve, než provedete nějaké zásadní rozhodnutí. Pro připojení je nutná návštěva našeho technika a zrevidování přípojky.í.

  • Mám notebook, tablet, chytrý telefon s WiFi. Můžu se připojit na vysílač

    Ano, ale jen k vysílačům tomu určené. Takovým vysílačům se říká lidově Hotspot a nachází se na veřejných místech jako jsou např. letiště, nádraží, benzínky, hotelové haly, vestibuly nákupních center, posluchárny apod. WiFi slouží k připojení na krátké vzdálenosti a signál velmi špatně prochází zdí. Pokud máte od nás instalovanou přípojku, můžete si domů pořídit WiFi router a po domě si vysílat takový signál. Díky tomu se k němu můžete připojovat svým zařízením. Signál nemusí být dostatečně kvalitní ve vzdálených zákoutích domu, ale dopřeje nám pohodlí, které notebook nabízí. Mějte také na pamětí, že WiFi může mít negativní vliv na rychlost připojení.

  • Chtěl bych mít rychlejší Internet, co pro to musím udělat

    Pro možnost rychlejšího Internetu je třeba být připojen nejmodernější technologií, která umožňuje přenášet data rychleji. Výměna spočívá v nahrazení přijímače a antény.

  • Kolik stojí přípojka

    Cenu přípojky ovlivňuje hlavně vzdálenost od vysílače a věci potřebné pro instalaci (délka kabelu, nutnost použití konzoly, doba instalace). Obecně lze říci, že instalaci umíme provést při méně komplikované situaci u zákazníka již od 450,- včetněDPH. V případě zájmu navštíví technik potenciálního zákazníka v místě připojení a provede obhlídku (samozřejmě zdarma). Na místě upřesní cenu přípojky a probere se zákazníkem možnosti instalace.

  • Za jak rychle mě můžete připojit

    Standardní doba připojení je do 5 pracovních dnů od objednávky. Mimořádný termín lze stanovit po domluvě.

  • Jaké jsou podmínky připojení

    Po technické stránce je důležité, že jste v dosahu našeho signálu a umíme Vám tak zajistit kvalitní přístup k síti internet. Mít v místě připojení kvalitní signál je nezbytná podmínka.

    Kromě technické stránky je nutné se také shodnout na znění smlouvy. Smlouvu budete podepisovat v den instalace. Technik ji s Vámi vždy projde řádek po řádku a zodpoví všechny Vaše dotazy. Konkrétní návrh smlouvy, budete-li chtít, Vám bez problémů zašleme předem k odsouhlasení. Vzor smlouvy si můžete také prohlédnout zde. Věříme, že smlouva je jednoduchá a snadno pochopitelná. Součástí smlouvy jsou také všeobecné obchodní podmínky, které naleznete zde .

    Od 24.5.2018 budou platit nové všeobecné podmínky, které jsou zveřejněny měsíc před jejich platností zde a na každé naší provozně.

  • Není lepší si pořídit ADSL od O2

    Nenabízíme žádné skryté nabídky s překvapením (ono vždy si přečtěte jak dlouho a za jakých podmínek budete vázáni a jak se v průběhu smlouvy změní cena a sankce při ukončení smlouvy). Další plus pro naší technologii je, že Vám nabízíme Internet, který umožňuje symetrický download a upload. U ADSL technologie toto nenajdete, upload je vždy nízký a pak máte například problém poslat si email s větší přílohou, či poslat Vaše fotky do fotovýroby.

  • Můžu mít veřejnou IP

    Ano, je to možné. Vzhledem ke globálnímu vyčerpání IPv4 adresního prostoru jsou veřejné IPv4 adresy poskytovány proti směrovacímu poplatku. V některých případech dokonce zdarma poskytneme veřejnou IPv4 adresu např. studentům či zákazníkům, kteří věrohodně prokážou, že jim bude sloužit pro testování svých projektů. Firemní tarify mají IPv4 adresu v ceně služby. Běžní zákazníci přistupují do sítě Internet přes sdílený rozsah veřejných IPv4 adres, což nijak neovlivňuje kvalitu připojení. Výhodou je ochrana počítače zákazníka.

    Co se týče IPv6 adres, poskytujeme zákazníkům blok adres na požádání zdarma. Poměrně velké množství služeb je na Internetu poskytováno přes IPv4 protokol kvalitněji než přes protokol IPv6. Proto je zatím výhodnější pro prohlížení obsahu využívat pouze IPv4 protokol.

 

 

 

 

  • Jak je to se zárukou přípojky

    Pokud se vyskytnou problémy s přijímačem či jiným prvkem sítě, který jsme Vám instalovali, zajistíme Vám servis s možností okamžité náhrady zařízení v místě instalace. Můžete tak využívat služby bez zbytečného přerušení, vadné zařízení reklamujeme u výrobce za Vás.

  • Proč jsou ve Vašem ceníku vyšší ceny než u některých poskytovatelů?

    Nemyslíme si, že naše ceny jsou vyšší než u jiných věrohodných poskytovatelů. Nesrovnáváme ceny "firem", které si myslí, že jsou poskytovatelé Internetu nebo dokonce přeprodávají "načerno" služby ADSL. Nemají žádnou možnost kontroly zákaznických  přípojek a žádné technologické zázemí ani zkušenosti. Proto sázíme na poskytování kvalitních služeb s podporou, dohledem jednotlivých přípojek  a rychlým servisem.

  • Někdy se mi stává, že Internet nejde. Co s tím?

    Z 99% je tento problém způsoben "zaseknutím" přijímače. Nejčastěji to je způsobeno podpětím či přepětím v el. síti, kdy se logika přijímače dostane do neurčitého stavu a je nutný restart tohoto přijímače (vypnutí a zapnutí napájecího zdroje přijímače). Tento jev se zpravidla stává v období bouřek. Samozřejmě se nemusí týkat jen přijímače, ale i jiných prvků v síti - switche, routery, WiFi atd. Pokud nepomáhá toto vypnutí, zavolejte, podíváme se na to.

  • Jaké informace o mě zpracováváte v souladu s GDPR

     Zpracováváme převážně tři druhy údajů: Osobní a identifikační údaje jako jsou jméno, příjmení, adresa, datum narození, obchodní firma/název, sídlo/místo podnikání, sídlo organizační složky, jméno, příjmení a bydliště osob oprávněných jednat jménem právnické osoby, identifikační číslo, daňové identifikační číslo, telefonní číslo. Tyto údaje nám pomáhají zejména při fakturaci a zajištění opravy u zákazníka doma.
    Provozní údaje zpracováváme, aby síť mohla fungovat. Mezi tyto udaje patří IP adresa vaší přípojky a wifi routeru, MAC adresy Vašich zařízení, kolik dat proteče Vaší přípojkou a pod. Pokud používáte mobilní síť, mezi tyto údaje také patří číslo Vaší SIM, začátek a konec spojení, jakou službu využíváte a v jakém objemu.
    Posledním druhem jsou Lokalizační údaje, což je zeměpisný údaj o poloze, kde používáte službu.
    Většinou jsou to údaje, které potřebujeme, abychom se s Vámi uměli spojit a mohli řešit odstranění závad, aby síť fungovala a mohli jsme vystavovat daňové doklady. Ostatní údaje sbíráme, abychom mohli splnit legislativu našeho státu a Úřady je po nás požadují.
    Se zpracování osobních údajů nám můžete sdělit, že dáváte souhlas, nedáváte souhlas nebo souhlas kdykoliv odvolat. Máte právo na ochranu osobních údajů a tak se nebojte svého práva využít.

    Přesný výčet informací naleznete v platných všeobecných podmínkách platných od 24.5.2018, které jsou zveřejněny měsíc před jejich platností zde a na každé naší provozně.

 

 

552 302 552 (prac. dny 8-15hod)

608 024 991 (mimo prac. dny 0-24hod sms)

  infoopavskybezdrat.cz